У середу, 3 жовтня, Кабінет Міністрів України прийняв постанову, яка затверджує технічні регламенти до засобів вимірювальної техніки, з метою налагодження системи фіксації порушень на дорогах. Нові зміни дають можливість дистанційно фіксувати порушення не тільки швидкісного режиму, а й визначати просторово-часові координати автомобіля та відстежувати порушення водіїв в автоматичному режимі.
“Наразі відсутність належного контролю за дотриманням правил дорожнього руху дозволяє водіям порушувати правила і уникати покарання. Наглядний приклад – смуги громадського транспорту, якими постійно і безкарно користуються приватні авто. Натомість пасажири та служби екстреної допомоги витрачають свій час у заторах. Фіксація порушень в автоматичному режимі має забезпечити ефективну роботу громадського транспорту та його рух за графіком”, – пояснює координаторка транспортного напрямку ГО Екодія Ганна Гуз.
Прийняті Кабміном зміни вступають в силу з квітня 2019 року. Проте для належної роботи системи та повноцінного запуску фіксації порушень в автоматичному режимі необхідно прийняти ще ряд регулюючих документів, що дозволить частково спрямовувати надходження від штрафів до місцевого бюджету та запровадити бальну систему в контролі за порушеннями. Ці документи включають:
- Закон про децентралізацію надходжень від штрафів;
- Закон про бальну систему покарань за порушення;
- Зміни у нормативно-правові акти.
Нагадуємо, що 26 вересня активісти провели акцію під МВС з вимогою запровадити автоматичну фото- та відеофіксацію порушень на смугах громадського транспорту та передали відповідне звернення до міністра внутрішніх справ Арсена Авакова від 1500 громадян.