Активісти, представники громадських організацій та небайдужі кияни в рамках міжнародної ініціативи Break Free 31 березня провели акцію “Вільний рух для всіх!”. На Поштовій площі у Києві в районі набережної Дніпра активісти створили живий банер – слово “Вільні”. Таким чином вони закликали київську владу та самих містян звільнити місто від засилля автомобілів, дати можливість всім бажаючим вільно пересуватися пішки, їздити на велосипедах, звільнити смуги для громадського транспорту.
Сьогодні українська столиця задихається від автомобільних викидів, смог став звичним явищем для його мешканців, в той час як пішоходам, велосипедистам та громадському транспорту все важче пересуватись міськими вулицями.
Рівень автомобілізації для Києва на 2015 рік становив приблизно 213 автомобілів на 1000 мешканців – це лише 22 % мешканців Києва, які володіють приватними авто. Інші 78% містян – користуються громадським транспортом, велосипедами чи ходять пішки.
Київ вже має 14 смуг для пріоритетного проїзду громадського транспорту, які працюють вкрай неефективно. Це відбувається через те, що міські управлінці несистемно підходять до вирішення транспортних питань, водії порушують правила дорожнього руху, а поліція недостатньо контролює їх дотримання.
“Основною причиною забруднення повітря у Києві є викиди від транспорту. Норми забруднюючих речовин у повітрі перевищені у 3, 4, а то навіть і в 5 разів. Окрім проблем з забрудненням повітря, надмірна кількість приватного транспорту у містах призводить до ускладнення пересування містом і заторів, а все більше міського простору відводиться для парковок та розширення доріг. Розвитку громадського транспорту приділяється недостатньо уваги. Це призводить до того, що місто стає менш комфортним для життя”, – зазначив координатор транспортної кампанії Екоцентру Андрій Климчук.
“Києву вигідніше розвивати громадський і велосипедний транспорт замість фінансування нових автомобільних розв’язок, які збільшують кількість авто. Інвестиції в громадський і велотранспорт виправдані, бо рятують жителів столиці від забруднення повітря і заторів. І це дешевше: за попередніми розрахунками, вартість будівництва всієї якісної велоінфраструктури для Києва не перевищує 1 млрд грн, тобто менше, ніж дві Поштові площі”, — заявила директорка Асоціації велосипедистів Києва Анастасія Макаренко.
«Адаптація до змін клімату та розбудова ефективної велоінфраструктури тісно пов’язані, адже велосипед є найбільш екологічно дружнім транспортом. Досвід європейських міст показує, що дуже важливо включати в місцеві стратегії розвиток велоінфраструктури для підвищення комфорту мешканців і боротьби зі змінами клімату», – зазначив координатор кампанії «Міста для життя. Київ» Валентин Низковолосов.
Активісти також планують 1 квітня у Києві приєднатися до всесвітнього флешмобу «30 днів на велосипеді / 30 days of biking».
Нагадаємо, міжнародна ініціатива Break Free проводиться з 12 по 31 березня 2017 року в 36 країнах світу коаліцією авторитетних міжнародних організацій, що борються проти змін клімату та викопного палива.
Дивіться більше фото в альбомі за посиланням.
За додатковою інформацією звертайтесь за телефоном – 099 602 6361