У Києві зараз виділено 19 смуг для руху громадського транспорту, на яких заборонений рух приватного авто. Волонтери Екодії нанесли ці смуги на онлайн-мапу, що показує їх розташування та який громадський транспорт ними курсує.
Ця мапа яскраво ілюструє, що смуги громадського транспорту не утворюють замкненого кільця навколо центру міста. Як наслідок, кияни мають шанс дістатися безперешкодно на інший берег лише одним (Північним) мостом.
Зважаючи на те, що на лівому березі проживає більше 40% населення столиці, а більшість робочих місць розташовані на правому, окрема смуга для громадського транспорту необхідна на мосту Патона та Південному мосту.
На карті помітно, що смуги громадського транспорту розташовані не там, де вони найбільш потрібні для пасажирів – тобто не у центрі міста. Наприклад, вздовж проспекту Перемоги та бул. Тараса Шевченка рухається три автобуси та чотири тролейбуси. Проте крайню праву смугу виокремили не для громадського транспорту, а для паркування приватних авто.
На кільці бул. Тараса Шевченка – вул. В.Васильківська – вул. Льва Толстого – вул. Володимирська щоденно функціонує 5 тролейбусних маршрутів, кожен з середнім інтервалом руху 5-15 хвилин. Але безперешкодний рух поки не забезпечено – смуга для громадського транспорту відсутня.
На бульварі Лесі Українки діє 8 маршрутів громадського транспорту. І хоча бульвар має від 4 до 6 смуг на обох напрямками руху, жодна з них не виділена під громадський транспорт.
На кільці бул. Тараса Шевченка – вул. В.Васильківська – вул. Льва Толстого – вул. Володимирська щоденно функціонує 5 тролейбусних маршрутів, кожен з середнім інтервалом руху 5-15 хвилин. Але безперешкодний рух поки не забезпечено – смуга для громадського транспорту відсутня.
На бульварі Лесі Українки діє 8 маршрутів громадського транспорту. І хоча бульвар має від 4 до 6 смуг на обох напрямками руху, жодна з них не виділена під громадський транспорт.
Контроль цих порушень мали б здійснювати поліцейські, але їх кількість замала – біля 2000 осіб. А з огляду на більш пріоритетні порушення, що відбуваються щодня у Києві (злочини, водіння у нетверезому стані та інші), поліцейські часто не мають часу на контроль за смугою громадського транспорту. Однак цей контроль може забезпечити Закон про автоматичну фото та відеофіксацію дорожніх правопорушень.
Президент підписав його ще у 2015 році, проте він досі залишається на папері. Механізм накладання штрафів та державний стандарт, де будуть встановлені технічні вимоги до приладів автофіксації, не розроблені. Кінцеві терміни їх впровадження відсутні.
Екодія запустила звернення до МВС України з вимогою впровадити Закон про фото та відеофіксацію на дорогах. Підпиши звернення та допоможи громадському транспорту стати зручним та вчасним: https://ecoaction.org.ua/uvimkny-camery
Автори мапи: Саша Коваль, Катя Андрєєва та Володимир Жила.
Контакти для додаткової інформації:
Ганна Гуз
Координаторка транспортного напрямку ГО Екодія
тел. 093 595 10 94