Більше велопоїздок, зручний громадський транспорт і заборона на в’їзд автомобілів – від Делі до Цюріха міста втілюють цілу низку ініціатив задлязниження рівня забруднення від автотранспорту та поліпшення здоров’я.
Париж
У Парижі діє заборона на рух авто в історичних центральних районах у вихідні, громадський транспорт безкоштовний у дні, коли рівень забруднення повітря є зависоким, підтримуються системи спільного використання велосипедів та автомобілів. Набережна правого берега річки Сени зараз вільна від автівок, а один день на місяць заборонений авторух вздовж Єлисейських полів.
Делі
Дані моніторингового звіту показали що рівень забруднення в Делі сягнув пекінського, і це стимулювало адміністрацію міста вжити заходів. Заборонили всі нові великі дизельні автомобілі та позашляховики з двигунами більше 2,000 см3. Поступово відмовляються від десятків тисяч дизельних таксі. Місто експериментувало з поперемінною забороною автомобілів з парними і непарними номерами, а зараз заохочує використання мікроавтобусів на замовлення в стилі Uber. До речі, Дублін та Брюссель також розглядають можливість заборони дизельних авто.
Нідерланди
Політики хочуть заборонити продаж всіх бензинових і дизельних автомобілів з 2025 року, дозволивши тільки електромобілі та водневі авто. Пропонований новий закон дозволятиме продовжувати використання тим, хто вже має бензиновий чи дизельний автомобіль. І традиційно, у більшості міст далі заохочують людей до використання велосипедів.
Фрайбург
В німецькому місті Фрайбург 500 км велосипедних маршрутів, трамваї, а також дешева і ефективна система громадського транспорту. У передмісті Фрайбургу, у районі Вобан, мешканцям заборонено паркуватися біля будинків, а власникам авто потрібно зробити внесок 18 тисяч євро за місце на стоянці на околицях міста. В обмін на життя без автомобіля, людям пропонують дешевше житло, безкоштовне користування громадським транспортом, а також чудову велоінфраструктуру.
Копенгаген
У Копенгагені надали пріоритет велосипедам над авто, і тепер велосипедів більше, ніж людей. У місті розрахували що одна миля на ровері приносить суспільству вигоди на $0.42, в той час як одна миля на авто завдає $0.20 збитків. Великі території датської столиці вже закриті для автомобілів протягом десятиліть. Місто планує стати вуглецево-нейтральним до 2025 року.
Осло
Осло планує вдвічі скоротити викиди парникових газів до 2020 року. Тому влада норвезької столиці збирається повністю заборонити в’їзд автомобілів в центр міста, побудувати 65 км нових велосипедних доріжок, скоротити кількість паркувальних місць та встановити плату за в’їзд в зону з перевантаженим рухом для автомобілістів.
Хельсінкі
Фінська столиця планує різко скоротити кількість автомобілів на вулицях, інвестує кошти в кращий громадський транспорт, підвищує плату за парковку та заохочує до їзди на велосипеді та ходьби. Ідея полягає в тому, щоб зробити до 2050 року громадський транспорт міста настільки хорошим, що ніхто не захоче мати автомобіль.
Цюріх
Цюріх обмежує кількість паркувальних місць, дозволяючи тільки певну кількість автомобілів в місті в певний період часу. Також будується більше вільних від автомобілів зон, площ, трамвайних ліній та пішохідних вулиць. В результаті заторів стало відчутно менше, і значно зменшилося забрудення повітря в місті.
Куритиба
Південне бразильське місто з населенням близько 2 мільйонів створило одну з найбільших і найдешевших систем автобусних маршрутів в світі. Близько 70% міста їздить на роботу на громадському транспорті, в результаті на вулицях немає заторів, а повітря майже не забруднюється.
Банґалор
Індійське місто переобладнало 6 тисяч автобусів на використання стисненого природного газу в якості палива. Використання приватних автомобілів знеохочується на рівні міської політики. За декілька років це привело до зменшення забруднення від автотранспорту приблизно на 20%, і 20% людей які зазвичай їздили на авто, почали користуватися громадським транспортом.
Оригінал: theguardian.com