Автоматична фото- та відеофіксація правопорушень на дорогах запрацює у липні 2020 року. Наразі узгоджують останні деталі і тестують камери. Про це заявив заступник міністра внутрішніх справ Антон Геращенко під час наради у Міністерстві інфраструктури 24 січня 2020.
У чому проблема зі смугами громадського транспорту в Україні?
На смугах громадського транспорту порушники намагаються швидше проскочити до наступного перехрестя і блокують рух автобусів та тролейбусів. Це призводить до того, що громадський транспорт не може рухатися за графіком і вважається ненадійним, а отже, кияни прагнуть пересісти на автомобілі – і ще більше блокують рух у місті.
У 2017 році волонтери Екодії провели моніторинг смуг громадського транспорту у Києві та виявили 1312 порушень (проїзд або паркування авто) за півгодини. Якби водії цих авто були оштрафовані, бюджет міста отримав би 670 тисяч гривень. А у січні 2020 року у результаті тестування 5 камер у Києві протягом лише 24 годин зафіксували 41 тисячу порушень ПДР. Більшість з них – перевищення швидкості (тобто, понад уже підвищений ліміт швидкості у 80 км/год). Про такі результати тесту згадав Антон Геращенко під час наради у Мінінфраструктури 24 січня 2020.
Смуги громадського транспорту мають використовуватися лише громадським транспортом, а рух приватних автомобілів на них має бути припинений (за винятком виконання правого повороту на найближчому перехресті, згідно з ПДР). Автоматична фото- та відеофіксація допоможе звільнити смуги для користувачів громадського транспорту, і тому Екодія наполягає на якнайшвидшому її введенні в дію.
Смуги для автобусів – це краще повітря та більша безпека
Смуги громадського транспорту допомагають покращити якість повітря у місті та підвищити безпеку руху, а у довготерміновій перспективі – покращити якість життя. Таке явище, як смог у жовтні 2019 року, було посилене, а уздовж великих доріг і магістралей – спричинене викидами автотранспорту. Що більше людей пересядуть з авто на тролейбус, то менше містян хворітимуть на респіраторні та серцево-судинні захворювання.
“У жовтні в столиці поліція почала штрафувати порушників, і за перших 5 днів виписала понад дві тисячі штрафів. І хоча автівок на смугах поменшало, однак з вікна нашого офісу на Саксаганського можна й досі спостерігати, як приватні автівки проскакують смугою, коли бачать, що поліції немає. Цілодобово патрулювати вулиці, щоб ловити порушників – не вихід. Автоматична фото- та відеофіксація зробить смуги вільними постійно, незалежно від присутності поліцейських, і допоможе патрульним звільнити час на вирішення інших завдань у місті“, – каже керівниця відділу клімату і транспорту “Екодії” Ірина Бондаренко.
Екодія активно виступає за звільнення смуг громадського транспорту. У 2017 році ми зібрали 1500 підписів під зверненням із закликом підписати Закон про автоматичну фото- та відеофіксацію. Його передали Міністру внутрішніх справ Арсену Авакову на акції під МВС. Запровадження системи фото- та відеофіксації було заплановано на 2019 рік, але досі затримується.
Контакти для додаткової інформації:
Олександра Хмарна, okhmarna@ecoact.org.ua