Останнім часом все більше країн заявляє про свою вуглецеву нейтральність, досягнення яких можливо дасть змогу відповідати цілям Паризької угоди. Окрім цього, все більше компаній встановлюють цілі кліматичної чи вуглецевої нейтральності або пропонують «кліматично чи вуглецево нейтральні продукти» – від пального до відпочинку у форматі «все включено», від кур’єрської доставки до перельотів і поїздок потягами.
Не всі ці заяви та цілі однаково прозорі, так само відрізняється й їх роль у контексті скорочення викидів парникових газів. Заяви та цілі урядів і компаній стосовно кліматичної нейтральності різняться з погляду охоплення, року досягнення цілі та того, яку роль відіграють компенсації та від’ємні викиди. Тоді як деякі учасники надають детальну інформацію стосовно поточного рівня викидів, проміжних цілей, стратегій скорочення та, за потреби, типів використаних компенсаційних квот, інші цілі та заяви не мають такого рівня деталізації.
Цей документ має на меті допомогти спостерігачам зрозуміти цілі кліматичної нейтральності та відрізнити грінвошинг від кліматичного лідерства та справді амбітних цілей. Він визначить важливі аспекти, які споживачі та спостерігачі повинні враховувати при оцінці заяв про кліматичну нейтральність.
Завантажити публікацію:
Заяви про кліматичну нейтральність: як відрізнити кліматичне лідерство від грінвошингу (PDF)