У проекті Національної транспортної стратегії на період до 2030 року громадському транспорту приділено недостатньо уваги. Про це йдеться в коментарях до проекту стратегії, підготовлених низкою громадських організацій спільно з Екоцентром.
Як зазначається в коментарях, в даному документі відсутній комплексний аналіз ситуації у транспорті, доступності громадського транспорту для різних регіонів та населених пунктів, оцінки викидів парникових газів транспортним сектором України. Автори коментарів пропонують доповнити Стратегію відсутньою інформацією. Пропонується, зокрема, скласти мапу доступності громадського транспорту для різних населених пунктів та описати основні складнощі розвитку громадського транспорту в містах.
«В Україні хронічно недофінансовуються проекти транспортної інфраструктури і, зважаючи на поточну економічну ситуацію, очевидним є брак коштів на такі проекти в майбутньому. Тому дуже важливо на рівні держави мати чіткі пріоритети – в які інфраструктурні проекти направляти кошти і на яких умовах. Громадські екологічні організації вважають, що одним з таких пріоритетів мають стати проекти розвитку сучасного і комфортного громадського транспорту, зокрема, електричного. Це запорука чистого повітря, кращого здоров’я людей, більш дружнього міського простору і скорочення викидів парникових газів», – зазначає Ірина Ставчук, експерт з питань зміни клімату Екоцентру.
В коментарях зазначається, що описи процесів в Стратегії часто підміняють собою чіткі цілі. Тому, на думку авторів коментарів, необхідно сформулювати цілі по кожному з пріоритетних напрямків, або конкретизувати очікувані результати. Мова йде, зокрема, про бажану структуру транспорту в Україні у 2030 році та проміжні показники; цілі щодо оновлення рухомого складу громадського транспорту; ціль скорочення викидів парникових газів в сфері транспорту у відсотках від обраного базового року до 2030 року.
“Незважаючи на те, що в стратегії звучить завдання оновлення рухомого складу громадського транспорту, немає ані конкретних вимірюваних цілей щодо цього завдання, ані механізмів фінансування для їх досягнення”, зазначає Андрій Климчук, координатор з питань транспортної політики Екоцентру.
Громадські активісти також пропонують започаткувати державну фінансову систему підтримки розвитку сталого транспорту, наприклад, шляхом створення відповідного фонду. Одним з джерел наповнення фонду можуть бути збори диференційованого податку на СО2 в автотранспорті. Фонд буде надавати часткове фінансування на проекти розвитку громадського транспорту, велоінфраструктури та електротранспорту.
Завантажити документи:
Проект Національної транспортної стратегії на період до 2030 року
Коментарі Української кліматичної мережі
За додатковою інформацією звертайтесь:
Ганна Гуз
координаторка транспортної кампанії Екодії
тел. 093-595-1094
anna@ecoact.org.ua